• bold
  • brave
  • iconic
  • simple
  • louder
Loaded
2022Brand Identity
KEENModularHouses
Intrigued by beauty, fascinated by technology and fueled with an everlasting devotion to digital craftsmanship and meaningful aesthetics.

keen

De klant

Keen is een bouwer van slimme Modulaire woningen.Het is hun ambitie dat elk project dat zij realiseren een positieve bijdrage levert voor het duurzaam verbeteren van een veilig en gezond leefcomfort voor nu en later. Ze denken graag mee en zijn in staat om innovatieve oplossingen te creëren op het gebied van wonen, werken en recreëren.

De opdrachtgever bouwde al huizen op een vakantiepark en was eigenlijk ingestapt op een rijdende trein. Na overleg was de vraag om alles op te pakken wat nodig was om naar buiten te kunnen treden met hun bedrijf.

 

Wat was er nodig?

Hoe hebben we dat aangepakt?

Om te beginnen was er een naam nodig.
De gedachte van de naam kwam eigenlijk voort uit de werkwijze en hoe zij hun huizen bouwden. Zij onderscheiden zich in hun eigen unieke bouwproces waardoor zij op een hele slimme manier snel woningen neer kunnen zetten. Met de ambitie om ook door heel europa deze techniek te gebruiken was er de wens om een engelse naam te gebruiken. Wij hebben gekozen voor een naam die precies uitlegt wat Zij doen “Keen houses”.

Vanuit de naam, stijl van bouwen en het duurzame gedachtengoed zijn we een stijl gaan ontwikkelen met een knipoog naar Scandinavische architectuur. Hier hebben we met name gelet op patronen en de lijn spellen die we ook in de modulaire woningen terug zien komen. Uiteindelijk hebben we de gehele identiteit op ons genomen en zijn we trots op wat daar uit is gekomen.

2022Brand Identity
Vibe Shuttles